4. Primer intent / Primer intento

4. Primer intent / Primer intento

  • Autor de la entrada:


4. Primer intent

Per fi el 29 d’octubre es dona la sortida. És espectacular veure tants vaixells a prop d’una línia imaginaria i que de cop comencen a corre en diferents rumbs per arribar primers a una boia que hem de passar. La regata és oceànica però sembla que portem el ritme d’una regata de boies! A les poques hores veig els primers retirats… per col·lisió… avaria… en Peter Punk i jo seguim rumb a Sada…
…Ja és de nit… hi ha 25-30 nusos de vent i molta mar… tot de proa… i el Peter Punk no para de cavalcar onades. Quan estic navegant… en aquella mar! i de cop se’m bloqueja el braç del pilot automàtic vaig pensar que la regata em posaria a prova. Havia de posar-me a reparar perquè faltaven moltes milles i no tenia clar el motiu de l’avaria. Vaig lligar el timó amb un cap i desprès a treballar!… no veia la causa en el manual i la pantalla del pilot automàtic no es deixava manipular. No puc fer res més per ara! A portar la canya fins a una altra estona. El problema greu però no era el pilot sinó el fet que no podia posar bateries perquè no funcionava el carregador. De moment vaig posar rumb a Gijón per a poder fer una reparació. A mesura que navegava sabia que s’esgotarien bateries… sense llums… sense VHF. Sabia que no volia abandonar la regata i això i l’energia que em transmetíeu feia tirar de mi. Més tard un cop de mar em llença contra la porta del tambutxo… carregant-me el suport… ara a buidar aigua de dins del mini després de cada onada i per la pluja… fins que aguanto amb cinta la porta. Em passo la resta de la regata fora, a la banyera, portant el timó. Més tard me n’adono que s’ha trencat una mordassa i la pol.litxa del baby-stay! Ostres! M’ho estic carregant tot!…i no se si podré reparar-ho tot… L’Organització de la regata ens dona 72 hores per a fer reparacions… si no ho aconsegueixo… estaré fora de regata.

4 . primer intento

Por fin el 29 de octubre se da la salida. Es espectacular ver tantos barcos cerca de una línea imaginaria y que de golpe empiezan a correr en diferentes rumbos para llegar primeros a una boya que debemos pasar. La regata es oceánica pero parece que llevamos el ritmo de una regata de boyas! A las pocas horas veo los primeros retirados… por colisión… avería… Peter Punk y yo seguimos rumbo a Sada…

… Ya es de noche… hay 25-30 nudos de viento y mucha mar… todo de proa… y Peter Punk no para de cabalgar olas. Cuando estoy navegando… en aquella mar! y de repente se me bloquea el brazo del piloto automático pensé que la regata me pondría a prueba. Tenía que ponerme a reparar porque faltaban muchas millas y no tenía claro el motivo de la avería. Até el timón con un cabo y después a trabajar! …no veía la causa en el manual y la pantalla del piloto automático no se dejaba manipular. No puedo hacer nada más por ahora! A llevar la caña hasta otro rato. El problema grave no era el piloto sino el hecho de que no podía poner baterías porque no funcionaba el cargador. De momento puse rumbo a Gijón para poder hacer una reparación. A medida que navegaba sabía que se agotarían baterías… sin luces… sin VHF. Sabía que no quería abandonar la regata y esto y la energía que me transmitíais hacía tirar de mí. Más tarde un golpe de mar me tira contra la puerta del tambucho… cargando me el apoyo… ahora a vaciar agua de dentro del mini después de cada ola y por la lluvia… hasta que aguanto con cinta la puerta. Me paso el resto de la regata fuera, en la bañera, llevando el timón. Más tarde me entero que se ha roto una mordaza y la polea del baby-stay! Ostras! Me lo estoy cargando todo! …Y no se si podré reparar lo… La Organización de la regata nos da 72 horas para hacer reparaciones… si no lo consigo… estaré fuera de regata.