En este momento estás viendo 6. Un altre temporal / Otro temporal

6. Un altre temporal / Otro temporal

  • Autor de la entrada:


6. Un altre temporal

La major part de la flota està a Gijón… menys 8 minis que van continuar rumb a Sada (A Corunya) i 7 que no arribaran! La regata ja te les seves primeres baixes. Pèrdua de la quilla… trencament del pal… i el pitjor!… home a l’aigua!
A la reunió que fem a Gijón diem que podríem fer la sortida des d’aquí però finalment l’organització ens diu que ho farem des de Sada a Pointe-à-Pitre en una única etapa de 3.700 milles… sense parar a Puerto Calero (Lanzarote) Salta l’eufòria dels regatistes… si no parem a Lanzarote estem encara dins de les dates previstes per l’Organització i podem fer la regata.
Comença el transport en conserva cap a Sada. Una part de la flota de minis surten amb el barcos de seguiment de la regata, l’altre part veient la mèteo preferim fer-ho demà mati. El vent ha d’amainar una mica aquesta nit i el següent front ens agafarà el segon dia. Calculem arribar en dos dies a Sada. Naveguem amb mòbil però no podré recarregar-lo…així que de nit l’apagaré!…
…Bon dia! Encara estic al llit intentant recuperar forces. La travessia Gijón-Sada ha estat “durilla”. Només sortir de Gijón el pilot em va donar error. Trucant el tècnic em diu que pot ser l’alimentació del pilot. Decideixo continuar per no quedar-me endarrerida. Dos dies per arribar a Sada. Per dormir una estona baixava veles o em posava al paire per tenir govern en cas necessari per l’intens trànsit de pesquers. La segona nit que va haver mes vent no podíem avançar i estàvem un quants minis a pocs cables fent-nos senyals amb els frontals. Escoltava per radio que uns minis havien buscat refugi a port. Jo no volia parar…sabia que si ho feia em vindria el «baixon» i volia arribar per reparar. Per la nit…entre grop i grop quan recuperàvem visibilitat perduda per la pluja…hissàvem veles i continuàvem navegant fins passar cap Ortegal… tots ben a prop. I ja pel mati arribada a Sada. Un cop a port…només 40 minis… tothom amb reparacions… la resta de camí o en port d’abric… però el cop més fort el va rebre la Katrina (Australiana) pèrdua del seu mini a Ribadeo i trencada la seva il·lusió!
Si hem arribat fins aquí ens mereixem fer la Mini Transat!!!
6. Otro temporal

La mayor parte de la flota está en Gijón… menos 8 minis que continuaron rumbo a Sada (A Coruña ) y 7 que no llegarán! La regata ya tiene sus primeras bajas. Pérdida de la quilla… rotura del palo… y lo peor!… hombre al agua!

En la reunión que se hace en Gijón decimos que podríamos hacer la salida desde aquí pero finalmente la organización nos dice que lo haremos desde Sada a Pointe -à -Pitre en una única etapa de 3.700 millas… sin parar en Puerto Calero (Lanzarote) Salta la euforia de los regatistas… si no paramos en Lanzarote estamos todavía dentro de las fechas previstas para la Organización y podemos hacer la regata.

Comienza el transporte en conserva hacia Sada. Una parte de la flota de minis salen con el barcos de seguimiento de la regata, la otra parte viendo la meteo preferimos hacerlo mañana por la mañana. El viento ha de amainar un poco esta noche y el siguiente frente nos cogerá el segundo día. Calculamos llegar en dos días a Sada. Navegamos con móvil pero no podré recargarlo… así que de noche la apagaré!…

…Buenos días! Todavía estoy en la cama intentando recuperar fuerzas. La travesía Gijón-Sada ha sido «durilla». Sólo salir de Gijón el piloto me dio error. Llamando el técnico me dice que puede ser la alimentación del piloto. Decido continuar para no quedarme atrasada. Dos días para llegar a Sada. Para dormir un rato bajaba velas o me ponía al pairo para tener gobierno en caso necesario por el intenso tráfico de pesqueros. La segunda noche que hubo más viento no podíamos avanzar y estábamos unos cuantos minis a pocos cables haciéndonos señales con los frontales. Escuchaba por radio que algunos de los barcos habían buscado refugio en puerto. Yo no quería parar… sabía que si lo hacía me vendría el «bajón» y quería llegar para reparar. Por la noche… entre chubasco y chubasco cuando recuperábamos visibilidad perdida por la lluvia… izábamos velas y continuábamos navegando hasta pasar cabo Ortegal… todos muy cerca. Y ya por la mañana llegada a Sada . Una vez en puerto… sólo 40 minis… todos con reparaciones… el resto de camino o en puerto de abrigo… pero el golpe más fuerte lo recibió Katrina (Australiana) pérdida de su mini en Ribadeo y rota su ilusión !

Si hemos llegado hasta aquí nos merecemos hacer la Mini Transat!!!
 
Bruno Garcia / Sampaquita Mini-240